13 Mart 2015 Cuma

Şuurlu Bir Genç Nasıl Olmalı? İslam şuuruyla yetişen genç, kavram itibariyle fikri donanımı ehli sünnet vel cemaat üzere kurulmuş genci ifade eder.İslam davası ve daveti üzere yetiştirilen gençlik Kur’an ve sünnetin prensiplerini temel almalıdır.






Sahabenin gençleri, ashab-ı kehfin gençlik dinamizmi şuurlu gençlere model teşkil etmelidir.

İslam davasının bel kemiğini oluşturan gençlerin eğitimi ve şuurlu bir eğitim, manevi motivasyonunun ve eğitim modelinin eksiksiz olmasıyla ancak gerçekleştirilebilir.Bunu yaparken azami düzeyde dikkat edilip yerine getirilmesi gereken veya kaçınılması gereken bir takım hususlar vardır.

Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

1-Allah ve Rasulünün önüne hiçbir şeyi geçirmemek.Şer’an sabit olan ahkamı, aklen ortaya koyulan teorilere tercih edebilmek .Sahih itikat üzere yetiştirilmek istenen genç, İslam’ın emirlerini kıymet verdiği hoca efendisinin, duasını talep ettiği Şeyh Efendinin ve sair zevatin görüşlerinden öne almayı öğrenmelidir.Allah ve Rasulüne ittiba bunu gerektirir.

2- Rasulullah dışında hiçbir kimseyi “ Rasul size her neyi getirirse onu alınız., her neyi yasaklarsa onu yapmayınız.”konumuna getirilmemelidir.Mutlak manada getirdiği şeyin kabul edilmesi ancak Rasulullah içindir.Maalesef bazı yanlış yorumlar bu sadece Rasulullaha has değildir .Allah dostu olmuş veliler de aynen bu makamdadır.Diyerek bazı zevatı velayet makamının en üzerinde tevelli edip o ne yapmışsa hikmeti vardır biz bilemeyiz size düşen ona uymaktır.Hatta zahirde yanlış gibi görünse bile sen getirdiğini al... yanlışına düşmemek lazımır.Nice yanlış ve sapık inanışlar bu şekilde kamufle edilmeye çalışılmaktadır.Muhkem şeriatımızı sulandıracak bir kapı açılmış olmakta,Zahiren sabit olan yanlışlar bu perdenin altında sanki dinmiş gibi sarılmak suretiyle nice insanlar istikametten sapmaktadır.Kur’an ve sünneti Allah ve Rasulünü herşeyden daha çok sevenler onların emirlerini ihlal eden zevat kim olursa olsun usulüne uygun olarak yanlışlarını söylerler.

3- Rasulüllah’ın Ashabına karşı edebini takınır ve onları hayırla yadedip şefaatini talep ederler.Onların arasında zuhur eden ihtilafların içtihadi olduğunu bilip o noktada menfi yorumlar yapmazlar.Bu dinin bize gelişindeki fedakarlıklar övgüye layıktır.Peygamberlerden sonra insanlığın efendisi onlardır.Çünkü sahabeye hayır dışında söz söylemek, dil uzatmak laneti celbeder.Ehli sünnet velcemaat sahabeyi hayırla yadetmek üzere bina edilmiştir.

4- Şuurlu gencin terbiyesinde cemaat ve cemaatle namaz şuuru ele alınarak yetiştirilmelidir.İslam ümmetinin cemaati üzere yetiştirilmeyen gencin kendi meşrebine cemaat misyonunu yüklemek suretiyle İslam ümmetine çok zarar vermektedir.

5-Şuurlu gencin yetiştirilmesinde faydalı ilim üzere eğitim temel unsur olmalıdır.Kur’an ve sünnet ilimlerinden nasipsiz bir hareketle asla İslami şuur tecelli etmez.Müsbet ilimlerde en üst düzeyde olsa bile şer’i ilimlerden nasipdar olmamak faziletsizliktir.Akabinde makam, mevki ve para olan ilimlerde yarışıp islami ilimleri önemsememek bir çeşit dünyaya ve şeytana aldanmaktır.İtibar islami ilimlerde olmadıkça muteber bir hareket oluşmaz.

6- Şuurlu gencin yetiştirilmesinde her müslümanın malının, canının muhterem olmasının önemi devamlı gündemde tutulmalıdır.Akan her müslüman kanı, kirletilen her müslüman namusu şuurlu gençte derin yara açmalı , davasıyla ve hareketiyle heran müslüman aleminin yanında olmalıdır. Hizipsel ve mezhepsel dertlere dalıp ümmetin derdinden bihaber olan nesilde asla şuur tahakkuk etmez.

7-Şuurlu müslüman gencin yetiştirilmesinde cihat temeli ve şehitlik özlemi olmalıdır.İslam’ın zirvesi ve izzeti cihattır ve cihat ile kaimdir.Şehadet şerbetini içebilmek ise bir özlemdir.Hayatı cihat ve şehadet olarak algılamayan ve cihat şuurundan uzak olan nesiller zillete peşinen rıza göstermiş olur.Dünya ve içindeki geçiçi zevklerle oyalanmaya alışmış fertler toplumu ve münafıklar cihadı istemezler ve cihattan hoşlanmazlar.Şuurlu bir genç yetiştirmek için temel unsurlardan biri de zamanın kıymetini bilmektir.

8- Şuurlu genç yetiştirmek için Emri bil-maruf ve nehyi anil münker şarttır.Davetin fıkhını bilen, ümmeti en hayırlı ümmet yapan vasfın bu olduğunu idrak eden bir nesil asrı saadetin tebliğ ve davet nefhasını aleme yayma derdine düşmelidir.İlim,irfan hikmet ve sabır esasına dayalı olarak tebliğ ümmeti olmak için çaba sarfetmelidir.Davetin aşamalarını fıkhı üzere icra etmeye gayretli olmalıdır.

9- Şuurlu genç yetiştirmek onun islam medeniyetini ve güzelliklerini bildiği kadar düşmanların kurduğu tuzak ve hileleri de bilmelidir.Özellikle kapitalist,komünist,faşist vs. Sapık fikir oluşumlardan kendisini korumak ve onları çok iyi tanımalıdır.Böylece farkında olmadan bu mihrakların oyununa gelmemelidir.Siyonizm ,tehlikesi ve hilesi en çok olanıdır.

10- Şuurlu Müslüman genç yetiştirmek için itikadi hususları hafife almamak esastır.İslami hareket ve meşrep mensubu oldğunu idda eden nielerimaalesef en fazla ehli sünnet velcemaat üzere itikad eğitimini ihmal etmektedirler.İbadetlerin ve amellerin makbul olması ancak sahih bir itikad ile mümkün olur.İtikadsız amel su üzerine yazı yazmak gibidir.

11- Şuurlu müslüman genç taklidi ve heva heves kuruntulardan arınmış ,Kuran ve snnet üzere bir eğitimle yetiştirilmesi gerekir.Mutlak doğru ve masum olanın meşrebi ve meşreb lideri değil Allah ve rasulü olduğu teyit edilmelidir.Böylece insanları rab edinmekten nesiller kurtarılmış olsun.Doğru kimden gelirse gelsin kabulümdür demelidir.Yanlış da kimden gelirse gelsin yanlış olduğunu telakki edebilmelidir.Cehalet insanı şirk ve bid'at bataklığına saplarsa meşreb taassubu güden kişi kendisine bu bataklıktan çıkarılması için el uzatılsa bile o bataklıkta kalmaya mahkumdur.

12- Şuurlu genç açık deliler varken yanış tevil ve yorumlara meyletme me üzere yetiştirilmelidir. Maksadını aşmak ve Haktan şaşmak manasına gelen bu tavır Allah ve rasulüne karşı işlenmiş çok büyük bir cürümdür.Allah ve rasulüne karşı edepsiz olan bir nesil ve toplum asla şuurlu olamaz.

13-Şuurlu bir genç yetiştirirken dikkat edilmesi gereken hususlardan birisi de şer'i ilimlerin tahsilinde önemli bir denge oluşturmak lazımdır.ÖZellikler itikad ve fıkıh noktasında çok zayıf olan genç, yıllardır hüsnü hat ve kıraat gibi uzun süreli ilimlere kendisini vererek esas alması gereken ilimden mahrum kalabilmekedir.

14-Şuulu genç yetiştirilirken dikkat edilmesi gereken diğer bir husus ise kaynağı İslam'da olan hiçbir şey hafife alınamaz.Özellikle sakal gibi, sarık gibi İslam'ı şiarı olan şeyleri küçük görme mevzu-bahs olamaz.Yani sui zan besleyerek sen içini düzeltmeye çalış dışında sakal,sarık,cübbe ne ifade eder gibi sözlerden uzak durmak lazımdır.

NE MUTLU ŞUURLU GENÇLİK YETİŞTİRM SEVDASINDA OLAN MUALLİMLERE

- Ömer ARİF 



 İSLAMÎ HİZMET VE FAALİYETLER 

NASIL OLMALI?

Ülkemizdeki islamî hizmet ve faaliyetlerin mutlaka iyi ve doğru şekilde yapılması, yürütülmesi gerekir. Bu iyiler doğrular nelerdir?
1. Bugünkü kopukluk, irtibatsızlık, kargaşa, çok başlılık ile elbette bir miktar hizmet edilir, ediliyor ama doğru dürüst, yeterli, olması gerektiği gibi edilemez. Nitekim edilemiyor. Müslümanların mutlaka tek bir Ümmet çatısı altında toplanmaları ve râşid bir İmama biat ve itaat etmeleri gerekir. Bugün ne Ümmet birliği var, ne de râşid İmam. Mevcut durum bir İslamcılıklar, cemaatler, fırkalar protestanlığıdır.
2. Bütün Ehl-i Sünnet ve Cemaat Müslümanlarının müşterek=ortak mükemmel bir plan ve programı olmalı ve hizmetler ona göre yapılmalıdır. Bugün Ümmet birliği, râşid İmam olmadığı gibi böyle bir program da yoktur.
3. Din, İman, Kur’an, Sünnet, Şeriat ve ahlak hizmetlerini ve vazifelerini vasıflı, ehliyetli, liyakatli, güçlü, sahih icazetlerle Resulullah Efendimize irtibatlı=bağlı başarılı elemanlar yürütmelidir.
4. Maddî menfaat veya şahsî prestij, başkanlık emeli, ün, alkış, nefsini tatmin etmek gibi şeytanî niyetler ve amaçlarla islamî hizmetler ve faaliyetler alanına girmiş bütün muzır haşarat tasfiye edilmelidir. Onlar hizmet ve faaliyetleri mıncıkladığı müddetçe kurtuluş, yücelme, hürleşme olmaz.
5. Hiçbir arivistin=ikbal avcısının hizmet perdesi ardında din ve mukaddesat sömürüsü yapmasına için ve fırsat verilmemelidir.
6. İslamî kesimdeki her türlü holiganlık, militanlık, fanatizm önlenmelidir.
7. Hır yıl islamî hizmet ve faaliyetler için milyarlarca dolar toplanıyor. Bu paralar, son kuruşuna kadar planlı programlı etkili bir şekilde harcanmalı; şu veya bu din baronun veya dinî bir sektin kaprislerine alet edilmemelidir.
8. İslamî hizmetler ve faaliyetler hem İslam’ı iyi bilen, hem de çok geniş bir genel kültüre sahip ve çağı yakalamış süper kimseler, elemanlar, kadrolar tarafından yürütülmelidir.
9. Hizmet ve faaliyet sahasında hiçbir cahile, bedevîye, geri zekâlıya, beceriksize, sömürücüye, yarı mühtediye, kendisinde nifak alameti bulunana, mütecahir fâsık ve fâcire, yiyiciye yer ve imkân verilmemelidir.
10. İslamî hizmet ve faaliyetler Resulullah Efendimizin (Salat ve selam olsun ona), Ashabının, Tâbiînin, Tebe-i Tâbiînin, Selef-i Sâlihînin, her asırda gelmiş müceddidlerin, Evliyaur Rahmanın ahlakı ve firasetiyle yürütülmelidir.
11. Bu hizmetlere bir ceketle başlayanlar, aradan yıllar geçip çalışamaz hale geldiklerinde yine bir ceketli olmalıdır.
12. Ulvî hizmet ve faaliyetler süflî politikaya, şahsî ihtiraslara, sekt fanatizmlerine asla âlet edilmemelidir.
13. Bütün hizmetler “Büyük İslam Şûrasının” ve Yeminli Müfettişler Heyetinin denetiminde yapılmalıdır.
14. Yalan konuşan, iftira ve gıybet eden, böceklerle tecessüs eden, fitne ve fesat çıkartan, nefs-i emarelerine mağlub ve esir olan sefiller hizmete bulaştırılmamalı, ez kaza bulaşmışlarsa hemen kusulup ihrac ve tard  edilmelidir.
15. İslamî hizmet ve faaliyetlere hiçbir bid’atçi ve sapık karıştırılmamalıdır.
16. Farz namazları cemaatle kılmayanlara hizmet ettirilmemelidir.
17. İslamî hizmet ve faaliyetler Sıddîk ve Fâruk efendilerimizin ahlak ve karakteri ile yürütülmelidir.
18. Kendilerinde Ümmet birliği ve râşid İmama biat ve itaat şuuru=bilinci olmayan sekter düşünceliler, iyi ve doğru hizmet edemez.
19. İslamî hizmet ve faaliyetlere hobi, kendini tatmin, boş zamanlarını değerlendirme gözüyle bakanlar hizmet edemez, hizmetleri mıncıklar.
Müslümanlar, yukarıda ana hatlarını verdiğim şekilde hizmet edip çalışmazlarsa toparlanamazlar, izzet ve zafer bulamazlar, islamî ve şer’î hürriyete kavuşamazlar. Bugünkü fetretin, kaosun, anarşinin, İslamcılıklar Protestanlığının, din istismarının, plan ve programsızlığın, ittihatsızlığın, İmamsızlığın sonu zillettir, mağlubiyettir, hezimettir, felakettir.
Ümmet birliği, râşid İmam, müşterek plan ve program, İslam ahlakı, İslam hikmeti, ihlas, istikamet, ehliyet ve icazet olmadan necat ve felah bulacağımızı sananlara şaşmak gerekir. 


Liseli Süper Gençler 

Hangi Özel Dersleri Almalı?

Liseli süper gençlerimizin iyi yetişmeleri için aşağıdaki konularda ehliyetli ve icazetli üstad ve hocalardan ders almaları, dersler bittikten sonra imtihan edilmeleri, sınavı geçtikleri takdirde kendilerine (hangi konudaysa) icazet verilmesi gerekir.



(1) Hukuka başlangıç, hukuk kültürü. Mecelle-i Ahkâm-ı Adliyenin kavaid-i külliye kısmının şerhli şekilde okutulması. Şeriat hukuku. Frenk hukukunun yetersizliği vs. İlahî İslam hukukun üstünlüğü ve meziyetleri.
(2) Mimarlığa ve şehirciliğe giriş. Müslümanın evi mal değil, öncelikle yuvadır.
(3) Estetik, sanat, güzellik dersleri.
(4) Geleneksel islamî millî sanatlardan birinin mutlaka öğretilmesi ve ürün verilmesi.
(5) Yarım yamalak değil, mükemmel Osmanlıca öğretilmesi.
(6) Latin ve İslam yazısının güzel inci gibi yazılması için kaligrafi ve hat dersleri verilmesi.
(7) Eski İstanbul terbiyesi, nezaketi, kibarlığı, görgüsü (Âdab-ı muaşeret), ahlakı, fazileti, edebi dersleri verilmesi. Bu derslerin sonunda aha demeyecek, efendim diyecek, nice kabalıktan ve hoyratlıktan kurtulup medenî ince Müslüman olacaktır.    
(8) Giyim kuşam, davranış dersleri.
(9) Yeme içme, beslenme, sofra âdâbı, sağlıklı kalma, kilo almama, İslam tıbbı dersleri.
(10) En önemlisi: İhlas dersleri.
(11)  Lisanını tutma, dil afetlerinden kurtulma, gıybet ve tecessüs etmeme dersleri.
(12)  Ümmet birliği ve râşid İmama biat dersleri.
(13) Günlük namazların farzlarını ehliyetli ve liyakatli imamların ardında cemaatle kılmak gerektiği.
(14) İslamî hizmet ve faaliyetlerin zenginliğe, ticarete ve benliğe âlet edilmemesi gereği.
Adam olmak, iyi ve vasıflı Müslüman olmak, ileride dine, memlekete, halka, devlete (rejime değil!) hizmet etmek, ilahî rızayı kazanmak isteyen liseli süper gençlerimizin bu küçük yazıyı dikkatle okumalarını tavsiye ediyorum.  Yukarıdaki konuların bazısını (hepsini değil) İmam Gazalî’nin İHYÂ isimli büyük kitabında bulabilirler. İnternette Latin yazısını güzel yazma dersleri vardır. Hüsn-i hat sanatını bir hattattan ders alarak öğrenebilirler. MEB Osmanlıca kurslarına giderek mükemmel Osmanlıca öğrenilebilir. Müslüman halktan her yıl milyarlar toplayan bazı şahıs ve kuruluşlar, bu gibi konularda ciddî dershaneler açmalı, gençliğin iyi yetişmesi için çalışmalıdır.


Mehmed Şevket Eygi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder